Optikos centras > Ką valgyti, jeigu norit turėti sveikas akis?

Ką valgyti, jeigu norit turėti sveikas akis?

Akys yra vienas svarbiausių žmogaus jutimo organų. Per akis kūnas gauna iki 90% informacijos apie aplinkinį pasaulį. Pagrindinė akių funkcija – padėti organizmui prisitaikyti prie aplinkos sąlygų. Akis susideda iš ragenos, priekinės kameros, rainelės, lęšio ir tinklainės. Akis valdo raumenys, kurie atsakingi už judėjimą. Žmogaus akyje yra šviesai jautrios dviejų tipų ląstelės – lazdelės ir kolbelės.
Pasirinkę „tinkamą“ maistą, galite apsaugoti akis nuo ankstyvo senėjimo ir atkurti jų sveikatą ir grožį.
Vitaminai regėjimui
  • Kad akys liktų sveikos, joms reikia tokių vitaminų:
  • Vitaminas A – apsaugo nuo degeneracinių pokyčių akies tinklainėje ir pagerina regėjimo aštrumą.
  • Vitaminas C – gerina tonusą ir akies audinių mikrocirkuliaciją.
  • Vitaminas E – apsaugo nuo trumparegystė ir kataraktos.
  • B grupės vitaminai – pagerina regos nervo darbą, dalyvauja vitaminų asimiliacijos procesuose.
  • Vitaminas D ir polinesočiųjų riebalų rūgštys Omega 3 trukdo tinklainės degeneracijai.
Mikroelementai
  • Kalis yra būtinas rūgščių ir bazių balansui organizme.
  • Kalcis – tai ląstelių ir audinių dalis. Turi priešuždegiminį poveikį.
  • Cinkas – dalyvauja audinių kvėpavimo procese.
  • Selenas – geras oksidatorius, jis skatina vitaminų pasisavinimą.
Be šių vitaminų, labai svarbu akių sveikatai yra liuteinas ir zeaksantinas – tai antioksidantai, būtini normaliai regėjimo organų veiklai. Jų galima rasti žalių ir oranžinės, geltonos spalvos daržovių sudėtyje (kukurūzų, brokolių, špinatų ir kt.).
Top 10. Geriausi produktai akių sveikatai palaikyti
  1. Morkos – pagerina regėjimo aštrumą, nes yra daug karotino.
  2. Mėlynė – yra vitamino A ir kitų medžiagų, naudingų akių sveikatai.
  3. Špinatai – juose gausu liuteino, apsaugo nuo kataraktos ir kitų akių ligų.
  4. Kukurūzai, brokoliai – yra daug antioksidantų, yra naudingi kataraktos profilaktikai.
  5. Abrikosai – daug kalio ir vitamino A.
  6. Erškėtrožės, citrusiniai vaisiai – bendrai stiprina regos organus, turi daug vitamino C.
  7. Gruzdinti kviečių grūdai, riešutai ir sėklos – daug vitaminų E ir B.
  8. Menkė – sudėtyje yra daug vitamino D ir polinesočiųjų riebalų rūgščių.
  9. Svogūnai, česnakai – turi sieros, teigiamai veikia regėjimo aštrumą, užkerta kelią trombozei.
  10. Burokėliai – turi daug vitamino C ir kalio, pasižymi valymo poveikiu.
Bendrosios rekomendacijos
Jei norite turėti sveikas akis, mityba turėtų būti pilnavertė ir įvairi. Geriausia valgyti keturis-penkis kartus per dieną maistą, turtingą daržovėmis ir vaisiais. Daržovių salotos, šviežios sultys iš morkų, burokėlių ir špinatų kartu su baltyminiais maisto produktais, grūdais ar pieno gaminiais – tai yra būtent tai, ko reikia jūsų akims.
Persivalgymas yra pavojingas akių sveikatai. Persivalgius maistas negali būti visiškai paveiktas skrandžio sulčių. Neapdoroti produktai virsta į toksinus, kurie patekę į kraujotaką sukelia bendrą organų apsinuodijimą.
Liaudies patarimai, kurie padeda išlaikyti sveikas akis
Akis padės sustiprinti morkų sultys, jas reikia maišyti lygiomis dalimis su pienu 50/50. Į kokteilį galite įdėti porą šaukštų burokėlių sulčių. Gerkite po 1 stiklinę kasdien vieną mėnesį.
Jeigu jums pasireiškė regos nervo uždegimas ar konjunktyvitas, naudokite petražoles, kurios padeda pašalinti toksinus. Šiltuoju metų laiku galite tiesiog valgyti šviežius žalumynus, o žiemą petražolių galima nusipirkti džiovintų petražolių.
Viena labiausiai naudingų uogų akims yra mėlynės. Jei negalima gauti šviežių, ieškokite šaldytų. Tačiau atminkite, kad preparatai, kuriuos parduoda vaistinėse nėra veiksmingi, nes ten uogų koncentracija yra labai maža. Gydymo kursui reikia sunaudoti 10 stiklinių mėlynių.
Labai naudingi akims yra abrikosai (dėl juose esančio kalio). Geriau naudoti šviežius vaisius arba natūraliai džiovintus. Nevalgykite džiovintų abrikosų, kuriuos parduoda parduotuvėse. Jie apdirbami sieros garais ir to apdirbimo proceso metu, kalis sudaro junginius, kurie yra labai pavojingi akims.
Produktai, kenksmingi akims
Druska. Druskos perteklius sukelia vandens sankaupas ir dėl to didėja akispūdis.
Mėsa ir kiaušiniai. Baltymai, žinoma, yra naudingi organizmui. Tačiau jų per didelis vartojimas sukelia blogojo cholesterolio padidėjimą kraujagyslėse. Kadangi kraujagyslės, aprūpinančios akis krauju, yra labai plonos, yra didelis pavojus, kad jos užsikimš.
Alkoholis. Alkoholis turi du veikimo etapus ir per dideli jo kiekiai, gali labai pakenkti. Iš pradžių alkoholis išplečia kraujagysles, sušildo, atpalaiduoja. Bet tada ateina antrasis etapas – spazminis, dėl kurio ypatingai nukenčia plonosios kraujagyslės, o ypač akių.
Taip pat akims kenksmingi maisto papildai, kurių gausu pusgaminiuose, saldžiuose gazuotuose gėrimuose, krekeriuose ir saldumynuose.